onsdag 27 juni 2012

Stillhet

Ordet är vackert.

Men idén med att använda det ikväll handlade om stillheten på bloggen, inte i livet.

Just nu är bloggen mest en plats för virtuell meditation. För vila och eftertanke.

Så kan ni i alla fall välja att tänka, om ni vill.

För jag gör andra saker än att blogga just nu. Jag jobbar, planerar hur mitt hem ska se ut, tittar igenom alla säsonger av Vita Huset, går på möten, försöker njuta när det är sommarväder, funderar över hur jag vill förändra samhället och tänker att jag nog snart ska börja gå regelbundet i kyrkan.

Jag funderar över socialtjänstlagen och vad jag tänker om samhällets socialtjänst. På ekonomiskt bistånd och tandvård. På fattiga barn och våldsutsatta kvinnor.

Av någon anledning är jag i en period då jag vill processa inombords. Inte som förut, på bloggen.

Mina tankar växer inom mig just nu. Och där får de vara. I stillhet.

Puss på er.

Inga kommentarer: