tisdag 22 maj 2012

Både och

När jag läser min blogg känner jag inte att den är riktigt representativ för hur jag mår, eller hur mitt liv är just nu.

För jag är trött, jag är stressad och stressen påverkar mitt mående.

Men samtidigt är jag otroligt stolt över det jag skriver, jag tycker att det är roligt att dra slutsatser utifrån min egen utförda undersökning, jag trivs som en tok på jobbet och jag har vårkänslor nästan varje dag.

Jag har valt att utbilda mig, i det ingår att skriva uppsats. Jag har valt att skriva uppsats själv och jag har valt en ambitiös handledare. Jag har också valt att tacka ja till jobbet. Och jag hade inte gjort något annorlunda om valen ställts inför mig idag.

Tvärtom, tack vare den stressen jag har nu får jag ta sommarlov från studierna. För första året sedan 2008 tror jag, ska jag inte studera under sommaren.

Det är en sådan befrielse att ni anar inte.

Inga kommentarer: