onsdag 14 maj 2008

Curly Sue

med Takida, är fantastisk. Helt enkelt grym. Jag får lov att erkänna att det bor en rockbrud i mig också :).

Arbetslösheten går sådär, skönt att inte behöva gå upp och till ett arbete varje dag, men jag är en skjuta-upp-are, vilket innebär att jag oftast har ont i magen för alla papper som jag borde ha skickat in, eller alla samtal som jag borde ha ringt. Nu tror jag att jag har fixat det mesta. Hade en mejl-konversation med min lokala fackavdelning idag om huruvida jag borde fortsätta vara medlem eller inte. Hon informerade mig om att jag faktiskt tjänar 2 kr i månaden på att vara kvar som medlem när jag studerar mot om jag bara skulle vara medlem i a-kassan. För mig räcker det med att jag inte betalar massor när jag faktiskt inte arbetar. Men nu kan jag stanna!


Det är snart dags för Riga också. Har nog inte skrivit om det, emn kören som jag sjunger i en gång i veckan ska åka till Riga och sjunga. Det kommer bli grymt, först ska vi till ett barnhem och sjunga för föreståndaren som fyller år och sedan ska vi sjunga på en gospelnight i Riga. :) Det blir nog min enda resa i sommar så det ka bli grymt!

Imorgon har de ettårskalas på A:s dagis och då får faster följa med och titta på när de uppträder :) Ska bli grymt!

Kram på er.

Inga kommentarer: