tisdag 29 april 2008

Sol sol sol

Det är såå härligt med sol och värme! Jag har fönstret öppet på jobbet och bara längtar ut i solen! Men lunchen är precis avklarad och då är det ju en stund kvar tills jag får gå ut och njuta.

Det var ett tag sen jag bloggade nu, sån är jag, en periodare och det gäller det mesta. Idag hade jag ingen riktig motivation att skriva något men kände ändå att det är dags att skriva ett par rader.

Imorgon går jag ut i arbetslöshet. Efter midnatt imorgon har jag ingen anställning längre, och hur känns det? Skönt faktiskt, liten skvätt av vemod förstås, jag gillar mina arbetskamrater och det känns konstigt att inte springa på kaffejakt för att sedan sitta hos E och planera dagen en stund varje morgon. Men jag vill verkligen vidare, i två år har jag tänkt att jag ska börja plugga och nu är det dags. Men eftersom att jag har arbetat så får jag inte söka studiemedel förrän efter halvårsskiftet. Så det blir a-kassa och jobbsökeri så länge. Sen kommer jag igång, gymnasiet here i come :)

Jag var på VUC (vuxenutbildningscentrum) och skrev in mig och då fick studievägledaren ur sig, fascinerande, du har inte ett enda kärnämne! Näpp, så kan det vara! Kul ska det bli i alla fal att börja, och det känns ganska skönt att börja med att läsa how to study, och jämföra islam med kristendomen. (Eng A, och religion är två kurser som jag kommer att börja med).

Vem vet, kanske kan få lite hjäp av fina H som är gymnasielärare i svenska och religion :)

Nu ska jag fortsätta att städa ur mitt rum!

Puss och kram i solen!

2 kommentarer:

Anna N sa...

Tack igen för presenterna på första maj :) Det där med att börja plugga låter härligt faktiskt. Lite sådär ny-termin-pirr-i-magen! kram

Johanna sa...

:) Det knns kul faktiskt, men jag börjar bli lite för van med att vara arbetslös i solen :)