onsdag 26 mars 2008

När blir man höginkomsttagare?

Apropå, (har aldrig vetat hur det ordet stavas och det vet jag fortfarande inte), centerns förslag om att inkomstpröva barnbidraget. Jag är inte helt främmande för idén, men att dra gränsen vid en inomst på 20000 är väl lite snålt? Säg att en ensamstående mamma eller pappa med två barn tjänar 20000 kr/mån, inte tusan är väl det en höginkomsttagare? Jag tycker definitivt att de som tjänar under 20 ska ha barnbidrag, men jag vette katten om jag tycker att det är en rimlig gräns att sätta. Sen vet jag egentligen inte heller om jag tycker att det ska inkomstprövas, jag kommer ihåg killen i klassen bredvid mig på högstadiet som varje månad fick barnbidraget insatt på ett sparkonto, han hade mycket mer pengar när han flyttade hemifrån än jag, men å andra sidan ska barnbidraget garantera att barnen får det de behöver, alla höginkomsttagare kanske inte överöser ungarna med pengar...

I övrigt är jag färdig med packningen nu, allt är i kartonger nu och denna vecka lever jag på risifrutti och gorbys som jag äter med plastbestick :) Ska bli skönt när jag är på plats, nu räknar jag ner varje dag, sista tisdagen jag åker tåg, sista onsdagen jag åker tåg osv.

Sen har jag hört ryktas om att Måns, Özz, Björn och Soran kommer till Västerås i oktober. Räkna med mig någonstans i mitten (jag skulle ALDRIG få för mig att sätta mig på första parkett på en stand up show, då får man ju räkna med att bli förlöjligad och trackad på :))

Idag ska jag hem till familjen P-R och hämta en dammsugare och sen ska jag hem och städa :)

Ha det bra!

/j

Inga kommentarer: