onsdag 19 mars 2008

En kärleksförklaring

Till världens finaste C. Efter en jättemysig dag igår så känner jag i hela kroppen att jag behöver skriva av mig. Till en som inte ens läser :) Skitsamma. Jag gjorde inte mycket rent praktiskt igår, träffade C på stan, gick till donkan (varför är alltid antingen glassmaskinen eller expressomaskinen trasig?), sedan läste jag bok medans C städade. Skönt att titta på när någon annan arbetar. Hur som helst så finns det en i heela världen som känner mina alla sidor, och som jag kan vara precis som jag känner mig med. Och det är DU! Helt fantastisk.

Nu är det sista dagen på jobbet innan påsken, ska bli riktigt skönt. Helt ledig i 5 och en halv dag. Jag lär packa och städa och packa och städa.. men ändå. Det är snart dags för mig och Gucci att flytta in till familjen P-R, hälften av det jag äger ska Fagersta kommun få av mig, (det ska köras till återbruket). Resten packas ihop och ställs i förråd, hur vet man vad man behöver använda och inte? Okej några saker är enkla, porslinet till förrådet och kläder behöver jag, men allt annat som mina lästa pocketböcker? Det enkla svaret är nej, de behöver jag inte den närmsta tiden, men sen får jag ett Annika Bengtsson-sug och vill läsa igenom alla de böckerna. Sen kommer Marian Keyes-nostalgin och då är det onödigt att behöva rota i förrådet...
Jaja det blir nog bra. Skönt ska det bli när jag är på plats.

Det börjar närma sig en annan stor händelse i mitt liv, jag ska nämligen titta på Måns Möller och Özz Nujen den 28e, eftersom att jag är en sån himla god, lojal och kärleksfull faster så var jag barnvakt sist de var i stan. Men nu får farmor torka bajs. Nu blir det stand up fight night på hög nivå :) Hoppas att de bara kör gamla skämt så F och J tröttnar :) Nä skämt åsido, klart de ska få sig ett skratt eller två också.

Nu ska jag sluta för den här gången. Hungern river.

//J

Inga kommentarer: