söndag 10 maj 2009

Nostalgi och verklighetsinsikt

Då var jag hemma igen. Kl är 17.51 och det betyder att jag har flera timmar på mig att vara hemma innan jag ska sova. Jag har tillbringat helgen på SSU:s valläger. 300 SSU:are och flera spännande seminarier. Det var en bra helg även om jag är sjukt trött efter första intensiva arbetsveckan.

Att vara på ett förbundsarrangemang var spännande. Jag har inte besökt ett sådant sedan kongressen 2005. Nostalgin var ett faktum, bara genom att vara på Bommersvik väcktes en massa minnen. Och jag är så glad och tacksam för mina år i SSU. En av de första jag träffade på lägret var en gammal kompis som sa: Kul att du är tillbaka! Jag kunde inte hjälpa att tänka att mina SSU-år är över, jag är sjukt tacksam och glad över förmånen att få jobba i Sveriges bästa SSU-distrikt en månad. Men det är ingen comeback. Det är ett inhopp. Ett inhopp som jag är superglad och tacksam för att jag får göra. S och jag jobbar grymt bra ihop, vi har världens bästa A på expen och Europapolitik är verkligen ett av mina favoritområden.

Nu gäller det dock att vila, i morgon kör vi igen. Med energi och vässade argument ska vi väcka intresset för valet och politiken i Västmanland. Vi ska se till att göra vårt allra bästa för att Europas befolkning ska få representeras av en socialdemokratisk majoritet i parlamentet som ser vilka potential det finns i Europa. Som ser möjligheterna till en välfärdsutveckling och ett säkrare, humanare, mer jämsällt och ett rödare Europa!!

Nu kör vi kamrater!

Inga kommentarer: